De ce e importanta igienizarea dentara la fiecare 6 luni?

Ansa de detartraj | Dental Hygiene Center

Igienizarea dentară te va ajuta să previi afecțiunile orale deoarece îndepărtează depunerile de tartru, placa bacteriană și resturile alimentare.

De ce este importanta igienizarea dentară ?

Igiena cavității bucale este prima garanție a unei danturi sănătoase și frumoase, iată de ce apelarea la o igienizare dentară profesională este un element indispensabil pentru dinți puternici.

Igienizarea dentară te va ajuta să previi afecțiunile orale deoarece aceasta îndepărtează depunerile de tartru, placa bacteriană și resturile alimentare chiar și din cele mai greu accesibile zone ale danturii iar, in acelasi timp, îți va oferi o senzație de prospețime de durată și o respirație proaspătă.

Ce este igienizarea dentară?

Igienizarea dentară este o procedură de curățare profesională a danturii care cuprinde 3 etape: detartrajul dentar, air flow-ul și periajul profesional. Toate aceste 3 etape au rolul de a curăța în profunzime dantura și de a îndepărta depunerile de placă bacteriană și de tartru.

• Echipa de medici igienisti Dental Hygiene Center
  • Medic igienist la Dental Hygiene Center

Ce este detartrajul dentar?

Detartrajul este o procedură stomatologică profilactică prin care se îndepărtează tartrul și placa dentară formate pe suprafața supragingivală (smalț), respectiv subgingivală a dinților.

Tatrul dentar supragingival este și cel mai întâlnit; acesta este la început incolor, apoi capătă o nuanță maronie și dă un aspect inestetic danturii, totodată producând halenă și carii.

Tartrul subgingival este mai dur și mai închis la culoare, iar în timp își mărește volumul și desprinde gingia de pe dinte, producând un mediu favorabil dezvoltării bacteriilor și duce în final la pierderea dinților.

Odată formate, depunerile de tartru nu mai pot fi îndepărtate prin simplul periaj dentar din cauza consistenței calcaroase. Astfel, detartrajul dentar este exact acel tratament care are rolul de a îndepărta depunerile de tartru și placă bacteriană și de a curăța dinții în profunzime.

Ce sunt air flow-ul și periajul profesional?

Air flow-ul este un proces prin care sunt îndepărtate depozitele moi si petele de pe suprafata dintilor.

Aparatul Airflow generează un jet de aer, apă și bicarbonat, care, datorită presiunii sale mari poate curăța locurile mai puțin accesibile. Bicarbonatul de sodiu, pe lângă textura abrazivă ajută la stabilizarea ph-ului și la întârzierea apariției plăcii bacteriene.

În plus,  air-flow-ul oferă și un masaj gingival eficient, stimulant, care vine în completarea detartrajului cu ultrasunete și periajului profesional.

S-a observat că la 98% dintre persoanele care şi-au realizat un tratament profilactic air-flow, sângerările gingivale au dispărut şi culoarea gingiei a revenit la normal.

Periajul profesional are rol de netezire a suprafețelor dinților, de îndepărtare a eventualelor reziduuri ale plăcii bacteriene si a particulelor organo-minerale inca aderente si prezente dupa manoperele anterioare.

Cand trebuie sa faci o igienizare dentara?

Igienizarea dentară este recomandată la fiecare 6 luni, odată cu vizita regulată la medicul dentist. Aceasta poate fi necesară chiar și mai des în diferite situații, de exemplu: persoanele care sunt purtătoare de implanturi trebuie să își facă o igienizare profesională o dată la patru luni, iar persoanele care fumează, o dată la trei luni. Citește aici despre cea mai eficienta metoda de igienizare dentară, igienizarea dentară prin GBT

De ce ai nevoie de igienizare dentară?

Periajul obișnuit, realizat acasă, nu este suficient pentru a-ți păstra dantura perfect curată. Zilnic, saliva și bacteriile care există în mod natural în cavitatea orală formează o peliculă foarte subțire pe suprafața dinților numită placă bacteriană. În timpul meselor particulele de mâncare se atașează pe dinți formând această placă și, în timp, se transformă în depuneri de tartru. Igienizarea dentară te va ajuta să previi afecțiunile orale precum gingivita, cariile dentare și boala parodontală deoarece aceasta îndepărtează depunerile de tartru, placa bacteriană și resturile alimentare chiar și din cele mai greu accesibile zone ale danturii. Deși nu este un procedeu de albire a dinților, în urma unei igienizări profesionale poți observa eliminarea micilor colorații de pe suprafața dinților deoarece aceștia sunt curățați în profunzime.